מעבר חציה
ישנה חובה על הנהג לנהוג בזהירות כלפי הולכי רגל במעבר חצייה. במידה וזהירות זו לא נשמרה מסיבה כזו או אחרת יהיה עליו להיעזר בשרותיו של עורך דין תעבורה מקצועי. על פי תקנה 67 (א) כי נהג רכב שמתקרב למעבר חצייה, והולכי רגל חוצים בו, עליו לאפשר להם להשלים לחצות את הכביש בבטחה, ולעצור בשביל זה לפי מידת הצורך. כמו כן בתקנה 52 (6) לתקנות תעבורה נקבע כי הנהג חייב להאט את מהירות הנסיעה ואף לעצור את רכבו בכל מקרה שקיימת סכנה לעוברי הדרך או לרכוש, בפרט בקרבת מעבר חצייה.
מעבר חציה הוא מעין המדרכה או מקומו הבטוח של הולך הרגל בעודו בכביש. בהתקרב למעבר חצייה הגם שהוא ריק מהולכי רגל, מוטלת על הנהג חובת זהירות- עליו לנסוע במהירות כזו שתאפשר לו לבלום במקרה הצורך. במקרה שהולך רגל החל בחציית הכביש, מוטלת על הנה החובה לאפשר לו לסיים את החצייה בבטחה ואף להאט או לעצור במידת הצורך. אם הנהג לא מאפשר להולכי רגל להשלים בבטחה את חציית הכביש במעבר החצייה והוא מסכן אותם, הוא צפוי לפסילה מנהלית של הרישיון שלו.
על פי תקנה 110(א) לתקנות תעבורה חובת זהירות מוטלת גם על הולכי הרגל, ועורך דין תעבורה מקצועי יבחן גם את נושא זה בתביעה. התקנה קובעת כי אין לחצות כביש, אלא רק לאחר בדיקת מצב התנועה ונוכחו לראות כי ישנה אפשרות לחצות אותו באופן בטוח. על פי התקנה אם בקרבת מקום יש מעבר חצייה, מנהרה או גשר שמיועדים להולכי רגל, על הולך הרגל לחצות את הכביש רק בהם.
במקרים רבים ניתן להיעזר בעורך דין תעבורה מקצועי על מנת להוכיח את חפותו של הנהג. כך אם יוכח כי הפגיעה לא הייתה נמנעת היות והולך הרגל התפרץ למעבר החצייה והוא לא יכול היה לעצור למרות שנזהר ונסע במהירות איטית, זו יכולה להיות הגנה טובה לנהג. בבית המשפט יחשב משך הזמן שלקח לרכבו לעצור במהירות שמותרת על פי חוק, וחישוב הזמן שהולך הרגל שהה בכביש מרגע שהנהג יכל להבחין בו.